woensdag 8 augustus 2012

een nieuw paradigma:leven vanuit eenheid

Eenheid
Als kind had ik sterk het gevoel in een andere wereld terecht te zijn gekomen dan ik kende. Een merkwaardige wereld. Met vreemde mensen om me heen. Ik zou nu zeggen: ik speelde een rol in de verkeerde film. Ik voelde me verbonden met mezelf,de mensen,de natuur en had een verbinding met hemel en aarde. Voor mij was dat van zelfsprekend. En dacht,dat voor iedereen zo was. De laatste ben ik steeds weer aan het ontdekken, dat die wereld uit mijn kindertijd de echte wereld is. Nogal confronterend was het gebeuren tijdens een retreat in Zwitserland. Hieronder wat ik ervaarde:
Toen ik dat grote hart op de flip-over zag- was het laatste ochtend-was ik geraakt,tranen in mijn ogen. Omdat ik me realiseerde,dat dat grote hart met die klein harten daarin,de wereld was,zoals ik die als klein kind zag en ervoer. Mij werd echter verteld en de mensen om me heen gedroegen zich ook zo anders, als het ware, om me te vertellen, dat de echte wereld een andere is ,waaraan ik me aan heb aan te passen. .....En
uiteindelijk dacht ik ,dat mijn wereld niet de echte is en ik paste me aan.
Die tekening op die flip-over bracht me terug naar die wereld,die vergeten wereld van eenheid. En ik realiseerde me,dat ik slechts een ding heb te doen: uit de wereld te stappen waarvan ik dacht dat die echt is en terug te gaan naar en in de wereld te stappen die ik kende als kind, verbonden, een wereld waar geen afscheiding is, geen hij en zij. En ik realiseerde me, dat de weg naar die wereld, de weg naar mijn hart is. Dat de weg die we gaan, individueel en collectief, de weg naar het hart is, want eenheid is gezeten in het hart. Zonder het Hart geen eenheid, het Hart omarmt alles. Het Hart kent geen oordelen. Het Hart is, Het Hart is, Het hart is. Wel, dit alles, volgens mij en ontdek je eigen waarheid!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten